Het reisprogramma is ietwat gewijzigd

1 juli 2009 - Jakarta, Indonesië

Hoi allemaal!

Hier even een korte update vanaf de andere kant van de wereld!

Gisteravond zijn om 17:50h in Jakarta geland en zijn hier naar het Jalan Jaksa gebied gegaan. Dit is een gebied met veel barretjes en hostels. Het hostel dat wij uitgezocht hebben was erg prijzig (zo'n 7,5 euro per kamer...:-)) dit was mee vallen....

De kamers waren echter een redelijke shock. De Fan op de kamer van Mark en Robin hebben we maar niet aangezet, deze zat van boven tot onder onder de muggen "ik heb geen flouw idee wat" smurrie. De kamer van Renee en Aniek had ook zeer luxe features... Het geringe gewicht van Aniek heeft het bed bijna gesloopt...

Op advies van Johannes (een Indonesier uit Jakarta die ook op de UT studeert) zijn we bij een veel te absurd goed restaurant gaan eten. De satestokjes werden hier in een grote schelp op gediend! Dit was nog steeds erg goedkoop.

Vandaag hebben we de rest van onze reis uitgestippeld. Voor onze ouders... we waren eerst van plan direct naar Flores te gaan maar het bleek dat onze reservering verlopen was.. Een vriendelijke Indonesische dame in een zeer goed beveiligd kantoorpand heeft ons goed geholpen. Ondanks one schabby kleren konden we met onze westerse kopjes direct naar binnen. Op dit moment hebben we tickets voor de trein naar YogJakarta waar we een aantal bekende tempels gaan bezoeken zoals de Burubudur. Vanuit daar vliegen we naar Bali. Vanuit bali willen we met bus en boot naar Flores gaan en op 26-7 (de dag voordat we terug vliegen) hebben we een vlucht naar Jakarta geregeld.

Daarna hebben we de oude haven van Jakarta (Batavia) bezocht. In Batavia hebben wat gedronken in een oud Koloniaal pand. Daarna naar de oude haven, dit was een redelijke schok, het blijkt dat mensen hier nog serieus onder bruggen wonen..  We hebben hier gezien hoe de oude houten boten met de hand werden in geladen.. Wat nu ARBO??? Met zijn vieren in een tuk tuk zijn we terug gebracht naar het centrum waar we genoten hebben van een heerlijke maaltijd met vage gerechten (zoals levertjes, kip en koeienhersenen)...

Nu gaan we weer ff op de westerse toer.. naar Ice Age 3 in de bios :-). Daarna weer kippenpoten eten in chinatown ;-)

Heel veel groetjes uit het fascinerende Indonesie!!!!

Groetjes,

Aniek, Renee, Robin en Mark

p.s. nog ff heel veel groetjes van Mark aan zijn Nichtje Jenny :-)

P.s. 2 Aniek wil haar huisgenoten ff herinneren aan het voeren van Su en Shi

P.s. 3 Renee gaat een aparte aantrekkingskracht op komodovaranen hebben

p.s. 4 Robin neemt de Klunzigheid van de rest van de groep al aardig over.

p.s. 5 Renee werd stil van een kakkerlak die zo groot was als een muis

p.s. 6 Mark is bang voor kakkerlakken in zijn bed (een best reele angst...)

p.s. 7 Aniek en Renee zijn begonnen met een lonely loser plee rating ;-) en op 2 na scoren alle plees zeeeeeeeeeeeer laag (deze waren NIET schijtwaardig :-))

p.s. 8 NU MOETEN WE WEG!!!!!

1. Henriette Smeets:
    Hoi ladies and gentlemen,
    Veel plezier daar in het geweldige Indonesië met de kakkerlakken, de muggen, de "geweldige" bedden, de "luxueuze" toiletten... geniet ervan! Ik ben benieuwd hoe de tempels bevallen in Burubudur.. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!!
    Heel veel groetjes, Henriëtte Smeets
  2. Mechteld Lehr:
    Heey allemaal,

Klinkt allemaal heel bekend!:) Behalve jullie slaapplaats, want wij sliepen in Jakarta in een 4 sterren hotel...;) Batavia haven vonden wij ook indrukwekkend en de WC's wennen wel hoor! Goed voor de beenspieren;)

Heeeeel veel plezier! Ben nu al een beetje jaloers op jullie... Mijn zus is over 1.5 week in Indonesie, wie weet spotten jullie haar nog op Bali;)

Liefs Mechteld

Ps@Renee: case-study gesprek gaat door:)
  3. Hannemieke:
    Hoi allemaal,
    Klinkt fantastisch! Doe maar veel indrukken op en verhalen. Veel plezier.
    liefs
  4. Esther:
    Hoi reizigers,

Klinkt als een geweldig avontuur! Geniet ervan! Dat we in Japan maar van een groot contrast mogen genieten :)

groetjes,Esther
  5. Wouter en Mechteld:
    2 juli 2009
    Hey allemaal, klinkt echt UBERgaaf en ik verlang nu al terug naar indonesie :P zit ik hier een beetje te werken ;) De buru buru tempels zijn echt heel mooi! geniet er maar van ;) Geniet verder van het mooie land en het heerlijke eten! naarmate je verder richting komodo gaat wordt het allemaal nog beter dan jakarta ;) groetjes, Wouter
  6. Gert-Jan ter Boo:
    Hey allemaal,

Dat zijn al goede verhalen!. Hoop dat de rest van jullie reis net zo enerverend wordt!. Niet te veel sate en babi pangang eten hè, zo te lezen leent zich het sanitair daar niet echt voor. Nou heel veel vakantie vreugde tot slot dan nog toegewenst,

Groeten Gert-Jan
  7. Johanes Kristianto:
    2 juli 2009
    Hey Mark, i hope you enjoy your time there. I also hope that you keep up being healthy there and always pay attention to your surroundings (read: watch your belongings etc.)

Feel free to ask me via e-mail. I will try to help as far as I can. Have fun!

grt,

Johanes
  8. Sylvia en Jan:
    3 juli 2009
    Hey jullie!
    Leuke verhalen van zo'n eerste dagen. Dat belooft wat voor de rest van de tijd.
    Gelukkig weet ik dat Renee geen "fiemel" meer is. Was vroeger wel anders wat betrof zandbakhandjes enzo. En met WC's heeft ze ook al een beetje ervaring op gedaan langs de Franse autowegen (ter info voor de andere drie).
    Ben benieuwd naar de eerste foto's. Hoop dat wij op La palma kunnen internetten zodat wij het ook een beetje kunnen volgen. Wij gaan nu ook onze biezen pakken.
    Nog veel plezier met z'n allen (en let een beetje op elkaar).
    Groetjes Jan en Sylvia
  9. Peter-Paul:
    7 juli 2009
    Hoi allemaal,
    Het wordt steeds spannender en leuker om te lezen! Geniet, bekijk alles wat er is (en slaap niet teveel, kan thuis ook nog) en beleef maar veel. Wij gaan nu naar Schotland. Proberen daar nog een keer te internetten. Veel plezier en let goed op elkaar. Groetjes.