Bali, auto tour en prachtige uitzichten!!!

8 juli 2009 - Sanur, Indonesië

Hoi vriendjes en vriendinnetjes, Selamat Datang!

Omdat we verwachten dat we de komende tijd niet erg veel beschikking over het internet zullen hebben geven we nog even een korte update.

Voordat we onze reis met de auto hervat hebben zijn we eerst nog gaan snorkelen voor de kust van Lovina. Een plaatjes met gitzwarte stranden van de lava. Wel grappig..... maar van het koraal en de vissen was nog maar weinig over...We gaan er van uit dat dit een mooie introductie was maar dat het de komende weken beter gaat worden!

Onze tocht met de auto heeft ons nu door een groot deel van bali heen geleid.. We zijn langs zeer mooie rijstterrassen gereden langs vele tempeltjes (met brutale aapjes erbij....) en authentieke dorpjes. De aapjes liepen soms gewoon langs de weg... Daarnaast zagen we een hoop vulkanen met prachtige kratermeren. Het rijden was redelijk avontuurlijk, met kleine steile slingerweggetjes waarbij je aan de "verkeerde kant van de weg" langs immense afgronden reed ..... Maar wel met de meest mooie uitzichten die je je kunt voorstellen!! Een goede manier om de grote stroom toeristen te mijden!!!

In een heel klein surfdorpje hebben we nog een nachtje doorgebracht in een hostel waarnaast een islamitische bruiloft plaatsvond. Erg apart, de familie zat er bij alsof ze het erg saai en vervelend terwijl er een hippe en pikante band stond te spelen. Het hele dorp was er voor uit getrokken om deze band de zien spelen en stond op de weg toe te kijken. Ze vonden het vooral echt vet gaaf dat we een Fatima (= renee) bij ons hadden ;-).

Op het laatste deel van onze auto tocht hebben we nog een stop gemaakt bij een crocodile farm. Dit werd ons aangeraden door een tweetal Nederlandse toeristen. Zij vonden dit echt heeeeeel erg gaaf.. De aankomst op de lege parkeerplaats was al echt indrukwekkend, na twee keer gevraagd te hebben " is it closed" waarop de mevrouw achter de bali antwoorde "YEEEEES" waren we bijna weg gereden. Gelukkig had Renee gespot dat deze indonesische doos een boekje uit had gehaald met entree kaartjes...

Na 5 euro betaald te hebben om binnen te mogen was de schok heel groot... Vieze aftandse te kleine hokjes vol met alligators en gharialen... Onze indonesische doos was zeer cooperatief, ze haalde een grote stok uit om de alligators eens ff heftig te porren.... Zeer diervriendelijk allemaal... Gelukkig heeft Aniek nog een dun presentje voor ze achter gelaten op het pre-oostblok toiletje :-)

Voor de rest hebben we alleen maar poep verhalen over Aniek ;-).

Selamat Jalan! (aufwiederschnitzel in het euthanassies ;-))

Robin, Aniek, Mark en Fatima

Voor de mensen die geinteresseerd zijn om te weten welke trip we vanaf 11 juli zullen ondernemen: Check dan deze link http://www.peramatour.com/HKC01en.php

p.s. Mec die tip van de dolfijnen hadden we ook van Wouter gehoord! Hebben we idd niet gedaan!!! Bedankt!!

p.s. 2 Apen worden stil als je stenen naar ze gooit

p.s. 3 Robin slaapt inderdaad in autos (vooral als ie moet navigeren ;-))

p.s. 4 Vera succes met het uitzoeken van een tent :-) Let maar goed op dat je dadelijk niet in zo'n aftands ding ligt ;-).

p.s. 5 Er liep een heel lief konijntje tussen de hokken van de krokodillen...

p.s. 6 Het is nog best lastig om een goeie kuta cowboy te vinden :-)

1. Inge:
    8 juli 2009
    Aapjes!! :D Daar word ik vrolijk van...6 maanden apen-stage en geen aap gezien...
    Ja Robin, makaken wassen zichzelf (en hun voedsel) in water. Vinden ze heeeeerlijk :)

Veel plezier nog allemaal! Klinkt als een geweldige, onvergetelijke trip, geniet ervan!
    Robin, ik zie je in augustus weer in Wageningen?
    xx
    Inge
  2. Bjorn:
    8 juli 2009
    Ziet er mooi uit... Verhalen zijn ook erg levendig.

LOL@Fatima... Klinkt bekend.
  3. TES & CO:
    Dag luitjes,
    Het blijft heel erg leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een indrukken. En wat een afwisselingen. Hebben jullie nog gevraagd waarom ze er zo "saai en vervelend" bij zaten bij de bruiloft? Ben best benieuwd. Waren ze misschien allemaal ziek? Dat zou zo maar kunnen ;-). Ben ook vreselijk benieuwd naar alle andere foto's. Dat zullen er vast intussen heel veel zijn.
    Goede reis verder.
  4. Bjorn:
    8 juli 2009
    Ow ja bdw... Heel veel plezier nog de komende weken!!!

Greetz Bjorn
  5. Henriette Smeets:
    Hallo allemaal,
    Jullie reisverslag blijft leuk en de foto's zijn indrukwekkend! Heb de reisverslagen uitgeprint, zodat opa/oma deze ook kunnen lezen, Mark... vinden ze prachtig!! Op naar nieuwe avonturen, maar let op op de afgronden! Liefs, Vera en Henriëtte
  6. JAN EN SYLVIA:
    9 juli 2009
    Hallo jullie,

Groetjes uit la Palma.
    Onze verhalen verbleken bij die van jullie. Ze vertonen wel overeenkomsten. Ook wij hebben een vulkaan beklommen en redelijk vers lava bekeken en hebben hier heel veel hagedissen. (lief hè)
    Morgen gaan wij naar de laurierbossen. Het is een klein eiland maar een grote verscheidenheid aan vegetatie. Van vulkaan naar oerbossen.
    Nog veel plezier met z'n allen. groetjes Jan en syl
  7. Mechteld Lehr:
    9 juli 2009
    Leuk leuk leuk! Haha wij hebben exact dezelfde foto van mama en baby aapje;)

Heeeeel veel plezier met de volgende trip! Nu komen de nieuwe verhalen voor ons... Niet te enthousiast zijn he, anders wil Wouter in december naar Komodo enzo ipv Japan;)

Geniet er lekker van! Liefs Mechteld
  8. Jenny Smeets: